ON SOM FELIÇOS

dimecres, 18 de juliol del 2012

ACOMIADANT AMSTERDAM 16 JULIOL 12

Dilluns 16 va ser el darrer dia d'estada a Amsterdam. Tot i aixecar-se un dia clar i sense pluja vam enlairar-nos del territori neerlandés amb pluja. Volíem passejar pels carrers de la ciutat que ens va acollir al llarg d'una setmana i dinar a Volendanpark, però vam acabar dinant a l'aeroport davant el chec-in nº1. Aquell matí vam descobrir els carrers que van a la Plaça Dam pujant per la banda esquerre. Parant-nos als ponts, contemplant els canals, veient edificis que es torcen,escales emoinades per pujar als edificis, etc.. Va ser un passeig agradable mentre buscàvem una pastisseria on poder menjar la famosa tarta de poma.
La guia de l'excursió del dia anterior ens havia suggerit una propera a la Plaça Spui però no la vam localitzar. Després del primer fracàs vam decidir anar a cercar la botiga on en Josep Oriol l'havia tastada.
Per fi vam arribar al lloc recomenat. La feina de cercar una taula on poder seure va ser més complicada del que ens pensàvem. Allà no hi ha espai per perdre. Si hi ha una cadira buida i ets un, t'asseus i ja està. Si ets dos cerques dos espais i si ets tres en cerques tres. Nosaltres vam compartir espai amb dues noies que ja estaven acabant. Vam estar 2 minuts sols. Van venir tres generacions del gènere femení i van seure al nostre costat. Deviem fer cara de turistes perquè ens van fer vàries qüestions relacionades amb com havíem anat a parar a aquell establiment i la qualitat de la tarta.
Acabada la tarta de poma i la conversa vam anar a fer un tomb pel mercat. Hi havia de tot a la venda exceptuant aliments. Els productes que allà es vene tenen procedències diverses de primera mà de segona i de restes o de puces. A quarts d'una mentre ens dirigíem al parc va començar a ploure. Canvi de plans. Recollida de maletes i cap a Schipoll. Allà vam estar fins que l'avió es va enlairar direcció Barcelona.
Holanda restarà a la nostra ment i al nostre cor com a experiència positiva i enriquidora, però preferim que quedi com a tal i no que sigui la llar d'un Angelet. Si desitgeu veure les fotos de la jornada hi sou convidats.